« Реформування освіти має на меті зробити її більш якісною та доступною для
учнів. Найширші можливості для цього має поступовий перехід до програмного
комп’ютерного вивчення шкільних предметів».
(Із Національної доктрини розвитку освіти України ХХІ ст..).
Медіа освіта орієнтована на підготовку молоді до життя в нових
інформаційних умовах, до повноцінного сприймання різноманітної інформації,
оволодіння способами спілкування на основі сучасних інформаційних технологій,
уміння критично осмислювати інформацію.
Метою нашого закладу, а відповідно і моєю
є:
- навчити вчитися;
- навчити жити;
- навчити працювати і бути конкурентоздатним на ринку праці.
- Застосування методичних стратегій критичного мислення на уроках географі.
Впровадження в навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій дає
змогу якісно змінити цей процес та по-новому підійти до розробки методик
викладання географії.
Освітня технологія розвитку критичного мислення у процесі навчання дитини – це сукупність різноманітних педагогічних прийомів, які спонукають учнів до дослідницької творчої активності, створюють умови для усвідомлення ними матеріалу, узагальнення одержаних знань, спрямованих на розвиток самостійного свідомого мислення.
Освітня технологія розвитку критичного мислення у процесі навчання дитини – це сукупність різноманітних педагогічних прийомів, які спонукають учнів до дослідницької творчої активності, створюють умови для усвідомлення ними матеріалу, узагальнення одержаних знань, спрямованих на розвиток самостійного свідомого мислення.
Використання даної технології допомагає вчителю
готувати дітей нового покоління, які вміють розмірковувати, взаємодіяти між
собою, спілкуватися, чути і слухати інших, які вміють постійно відчувати свою
успішність.
Використовуючи стратегії «критичного мислення»,
можна ефективно формувати такі вміння і навички як:
Ø добувати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел;
Ø створювати необхідні умови для різнопланової роботи з інформацією:
Ø добувати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел;
Ø створювати необхідні умови для різнопланової роботи з інформацією:
а.
складання ОІС (опорно – інформаційних схем);
б.
виділення головного,
в.
написання сенканів.
г.
написання ессе,
д.
складання підсумкових запитань,
е. складання творчих завдань.
Застосування Інформаційні технології на уроках географії здійснюю в таких напрямках:
Апробація та застосування програмних засобів навчання:
а. Економічна
і соціальна географія України 9 клас(Нова школа);
б. Географія
материків та океанів 7 клас(ЗАТ Транспортні системи);
в. Фізична
географія України 8 клас (ЗАТ Транспортні системи);
г. Географія
6 клас(ЗАТ Транспортні системи);
д. Географія
. Готуйся серйозно ЗНО(ТМ Розумники).
е. Тренувальні
тести для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з Географії. Версія
1.0( ДП «ІПІТ» 2008 Топузов О.М. Назаренко Т.Г Капіруліна С.Л.)
Програмні засоби мають велику кількість переваг і створюють комфортне
середовище для навчання:
Ø Розширюють інформаційний , наочний і методичний арсенал
учителя.
Ø Уроки містять велику кількість якісних зображень і відео
фрагментів.
Ø ППЗ можна використовувати і у школі, і у дома, можна
демонструвати на моніторі комп’ютера, телевізора чи на проекторі.
Бібліотека електронних наочностей» Географія 7 – 11 клас»
З її допомогою можна самостійно
компонувати наочності добавляти свої , моделювати урок та створювати
різнопланові тестові завдання. Бібліотека електронних наочностей включає
компоненти, що розкривають сутність географічних понять та закономірностей:
- фотографії експонатів, географічних об’єктів, портрети вчених-географів і мандрівників, цікаві анімаційні відео географічних процесів та явищ, об’єкти віртуальної реальності;
- анімаційні моделі географічних об’єктів, процесів, явищ;
- інтерактивні картосхеми, конструктор контурних карт, моделі форм рельєфу;
- різноманітні таблиці, схеми, діаграми, пояснювальні тексти.
Розробка електронного
супроводу уроків.
Використовуючи програми
PowerPoint, створюю презентації в яких можна показати всю різноманітність
природи та органічного світу з будь-якої теми. До створення презентацій
широко залучаю і учнів при виконанні ними щорічних творчих робіт з географії.
Учні реалізують своє бачення теми та демонструють наочний матеріал. Така
форма роботи з учнями активізує їх пізнавальну діяльність, розвиває творче
мислення , спонукає до самостійної пошукової роботи.
Робота
з тестовими програмними засобами навчання.
Для перевірки рівня засвоєння
знань учнями використовую тести з використанням комп’ютерних технологій, як
готових так і самостійно створених.
Конспекти уроків:
Урок в 8 класі " Гірські ситеми України". (Презентація, конспект)
Урок в 7 класі "Географічне положення Атлантичного океану. Історія дослідження. Рельєф.(Презентація, конспект)
Урок в 6 класі "Географічна широта". (Презентація, конспект)
Урок №2 Тема: «Клімат,
води, органічний світ Тихого океану».
Дуже цікава і корисна інформація. Треба повчитися!!! А за оформлення блогу - окреме ВАУ!!!!!!
ВідповістиВидалитиДякую!
ВідповістиВидалитиДякую за демонстрацію справді вдалого поєднання ІКТ-супроводу уроків географії та активних методів навчання. Разом це просто "вибухова суміш" - дає чудові результати при вивченні нового матеріалу.
ВідповістиВидалитиДякую!
ВідповістиВидалитиМайя ,дуже все сподобалося! Гарно оформлено, креативненько, творчо! Я просто в захваті! Так тримати! Просто молодчинка!
ВідповістиВидалитиДуже гарний кабінет географії!
ВідповістиВидалитиДуже гарно та креативно все оформлено)Хотілося б у вас повчитися!
ВідповістиВидалитиКласно і все чудово!!!
ВідповістиВидалити